Köp & leveransvillkor

Du som konsument sluter ett köpeavtal med Boatquip.

Kontaktadress:
Kadriljvägen 12, 663 41 Hammarö

E-post: info@boatquip.se
Telefonnummer: 0704-41 41 00

Organisationsnummer: 740812-6634

Bekräftelse, upprättande avtal om köp

Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-postadress som du angivit under din beställning.

Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst, info@boatquip.se.

Boatquip reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din beställning. Kan inte Boatquip leverera enligt din beställningsbekräftelse kommer du kontaktas och ges möjlighet att annullera din order eller få erbjudande om ersättningsvara.

Boatquip ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering. Vi reserverar oss för eventuella felaktiga priser som anges på hemsidan.

Fraktkostnad

  • Fraktavgift tillkommer, från 99 kr.

Betalningsalternativ

  • Payson Betalkort
  • PaysonFaktura (vid fakturaköp tillkommer en avgift om 30 kr)
  • Direkt i fysisk butik Kontant eller direktöverföring till konto.

Betalning med konto-/kreditkort

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Betalning med PaysonFaktura

Om PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 30 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. Detta gäller endast standardprodukter, ej måttbeställda eller utseendemässigt förändrade beställda produkter som skiljer sig från standardsortimentet.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Leverans

  • Varorna skickas vanligtvis med LBC eller Schenker och levereras hem till dig eller hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är ca 4 veckor från det att ordern är mottagen och bekräftad.
  • Varorna hämtas i butiken.

En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

Ej utlösta paket

Paketet ligger på utlämningsstället under två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 399 kr.

Sekretess

Boatquip tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@boatquip.se.

Boatquip tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Övrigt

Vid eventuell tvist kommer Boatquip att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.

Kundservice

Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:

Boatquip
Kadriljvägen 12
663 41 Hammarö

E-post: info@boatquip.se
Telefonnummer: 0704-41 41 00